Každé jaro se v Praze pořádá konference Business Forward Forum by ČEZ, která pořádá časopis Forbes a Mercedez-Benz Prague Fashion Week. Již v loňském roce se probírali věci, které jsou aktuální i dnes. A pravděpodobně ještě několik let aktuální budou. O čem se mezi českými podnikateli a živnostníky povídá?
1. Síla sociálních médií
Sociální sítě jsou velkým tématem již řadu let, a to zejména na osobní rovině. Nyní se ovšem rychle dostávají také do pracovní sféry, kde jsou čím dál přínosnější. Propagace a marketing se rozšiřují právě do sféry sociálních sítí, kde působí v současnosti nejsilněji.
Dívají se na ně nejen koncoví zákazníci, ale také dodavatelé a značky, se kterými spolupracují. Co je pro ně nyní důležité? V pravidelném publikování relevantního obsahu je samozřejmě základ. Soustředit byste se ale měli také na zobrazování reality. Lidé jsou už unavení z falešných představ, která na Facebooku či Instagramu vidíme.
2. Autentičnost klient ocení
Každý zákazník chce vidět, že děláte přesně to, co vás baví. Spoluprací se správnými značkami si vybudujete hodnotu a důvěryhodnost. Lidé navíc chtějí zažívat snadno něco nového, tak jim to umožněte. Dejte jim inspiraci k tomu, aby cestovali, zkoušeli a prožili něco nového a vzrušujícího.
Užitečným je také tzv. storytelling. Michal Tělecký ze společnosti Tonak ho považuje za jejich nejsilnější marketingový nástroj. Představují svým zákazníkům i dodavatelům ruční proces klobouků, který během let ještě nezměnili. Další výhodou je e-commerce. Tonak vytvořil e-shop, kde si můžete virtuálně klobouk vyzkoušet a podívat se, zda vám bude slušet.
3. Udržitelnost na prvním místě
Kromě marketingu se na BFF pravidelně řeší také udržitelnost. Kupodivu se čeští podnikatelé shodují na tom, že cestou k úspěchu není hledání dokonalého materiálu. Myšlenka udržitelnosti spočívá v tom, že omezíme spotřebu a budeme si kupovat jen potřebné a kvalitní produkty.
S tím souvisí i fakt, že lidé si stále často vyberou výrobek online a poté jdou do kamenného obchodu si ho pořídit. Pro udržitelnost je důležité také se zamyslet nad dopravou a je jednodušší si zajít do obchodu osobně. Uhlíková stopa tak bude mnohem nižší.