O tom, že firmám jde především o to vydělat peníze, není žádných pochyb. Z tohoto důvodu se také musí snažit přesvědčit své zákazníky, aby kupovali jejich zboží. K tomu mají k dispozici celou řadu více či méně úspěšných a komplikovaných marketingových strategií. A jednou z nich jsou i reklamní trička, respektive jejich prodej. Avšak ačkoliv ten je sice oblíbený, není vždy tak účinný, jak by si firmy přály. Proto musí dobře vědět, kdy tuto marketingovou strategii implementovat.
V první řadě musíme posoudit, jaká je naše cílová skupina. Zdaleka ne všechny jsou totiž tímto krokem přesvědčeny k nákupu. Zvláště mladí lidé si totiž dobře vybírají, co budou nosit, a to i doma. Také si mnohem častěji uvědomují, že nošením daného trička budou danou firmu propagovat. A vzhledem k tomu, že firmám jde především o to, aby lidé ona trička nosili a tímto zvyšovali počet zákazníků, pak je jasné, že tato strategie bude fungovat pouze u určitých věkových i sociálních skupin. A na ty se musíme právě zaměřit, pokud jsou i cílovou skupinou našich produktů.
Dále je zde také otázka distribuce. Budeme je běžně podávat v obchodě, nebo jen při zvláštních příležitostech? Zde je potřeba poznamenat, že tato první možnost se příliš neosvědčila a dnes se prakticky nepoužívá. Je to proto, že abychom dosáhli maximálního efektu, musí pro zákazníka tričko představovat něco speciálního. Ideální je, pokud jej má spojeno s nějakou akcí. Proto je také najdeme velmi často například na koncertech a podobně.
Samozřejmě zde záleží i na designu. Ten by měl být takový, aby propagoval naši firmu, avšak na druhou stranu ne tak křiklavý, aby se jej člověk styděl nosit. Musíme pamatovat, že naším cílem je, aby jej zákazník nosil pokud možno všude. A dnes jsou lidé, co se oblečení týče, vybíravější než kdy dříve. S tím je potřeba počítat.
Proto je dobré zvážit, zda bude zrovna pro naši firmu tento způsob propagace tím pravým. Koneckonců jich existuje nespočetné množství, a určitě se najde nějaký, který nám bude sedět.