Není pochyb o tom, že hlavním cílem každého podnikání je dosažení zisku. Přeci jen, kvůli tomu firmu zakládáme. Ovšem abychom měli zisk, potřebujeme také stále více zákazníků. A ty je potřeba nějak přilákat.
Za tímto účelem používáme mnoho nejrůznějších propagačních technik. Nejznámější z nich jsou samozřejmě reklamy, především ty televizní. Nějakou viděl již každý z nás. A je fakt, že ze všech dostupných marketingových nástrojů je televizní reklama také nejúčinnější, i když zároveň nejdražší.
Není tedy divu, že zdaleka ne všechny podniky na ní mají peníze. A ne všem se vyplatí. Například malým, lokálním firmám, rozhodně neprospěje tolik jako těm, které mají pobočky po celé republice. Přesto i malé, začínající podniky potřebují propagaci, aby přilákaly zákazníky. Jakou ale zvolit?
V těchto případech je dobré využít faktu, že dnes se žije na internetu prakticky stejně jako v reálném světě. Nakupuje se zde i prodává, takže pokud provozujete i internetový obchod, máte hned mnohem lepší šanci.
Z propagačních technik jsou v tuto chvíli nejvhodnější Praha SEO a Praha PPC. Obojí je zvláště vhodné, pokud provozujete e-shop. Ačkoliv jsou obě metody odlišné, jejich cíl je stejný: zvýšit návštěvnost vaší internetové stránky. Proč je to důležité?
Jedná se jednoduše o to, že každý návštěvník je potenciální zákazník. A čím víc jich je, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. Tím se firmě zvýší zisk, což je hlavním důvodem, proč to vše děláme.
Metoda PPC, tedy pay-per-click, má i další výhodu – firma dostane peníze i za každé kliknutí, které lidé na onu reklamu udělají. Je jasné, že jich není příliš – koneckonců nebudeme si nic nalhávat, naprostá většina z nás se internetovým reklamám vyhýbá, mnoho lidí má dokonce nainstalovaný AddBlock či jiný doplněk, který je eliminuje, avšak nějací tu jsou.
Jak je tedy vidět, propagace je důležitá bez ohledu na velikost podniku. Záleží pak jen na dané firmě, jakou metodu zvolí.